torsdag 29 maj 2008

+ som i Gravid

I går var vår testdag. Det blev ett tydligt men lite svagt plus. Jag kan inte beskriva känslan. Ofattbart. Det gick inte in. Morgonen var galen ändå. Vi gick upp kl. 5.00, då Fredric skulle med tåget kl. 6.00. Snabbt graviditetstest, jiho för plusset och sedan kasta sig iväg till Centralen. Väl där upptäckte vi att Fredrics dator inte alls låg i väskan. Rejäl panik, vad göra. Gasen i botten genom Götatunneln upp till lägenheten och tillbaka, på tio minuter. Jag fattar inte hur, men det gick.

Sedan åkte jag till jobbet och satt där som ett fån med hemligt flin. Jag ringde till lillasyster som anade att det var goda nyheter då jag ringde. Senare samtal med mamma. När hon sa att det är du verkligen värd efter allt, darrade jag på läppen och fick blänk i ögonen.

Mitt på dagen ringde en barnmorska från Carlanderska för att höra om resultatet. Det kändes nästan som om jag ljög när jag sa att jag var gravid. Jag förstår det inte. Vi fick en tid för ultraljud, men det vill jag inte tänka på. Nu njuter jag över plusset och är jätteglad för det. Nästan så att det räcker, hur makabert låter inte det? Vi har kämpat så för att komma hit.

På kvällen fixade jag med blommor och annat smått inför fotograferingen av vår lägenhet. Efter ett tag började jag fundera över plusset. Det bleknade på testet. Hade jag verkligen sett rätt? Jag har ju gjort flera test genom åren, och vet hur de funkar. Men hur var det egentligen? Jag hade för mig att det skulle ligga ett test hemma någonstans. Efter lite letande hittade jag det. Jag testade direkt, och fick ett rejält och ståtligt plus. Skönt!

I morgon åker jag till Berlin med jobbet. Inte helt rätt timing med allt som händer just nu. Men det kan vara skönt att koppla bort lite. Det känns konstigt med min stora mage. Folk kommer absolut undra. Det är inget som jag tänker bry mig om. Men det är lurigt att hitta kläder som passar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så glad!