fredag 23 maj 2008

Artificiella symptom

Det som är bra med vaggisarna är att jag vet att alla symptom kommer från dem, och att jag inte behöver fundera och känna efter.

Det som är dåligt med vaggisarna är att jag inte kan låta bli att fundera och känna efter. Jag är spänd i magen och brösten. Hur var det egentligen förra gången? Magen är mycket svullen nu. Nästan så att jag förväntar mig att någon ska fråga om jag är gravid. Det avråder jag från, mitt svar på den frågan är en rak vänster. Det här är alldeles för spännande för mig. Tänk om det har funkat, och att det är nu det börjar. Det låter för bra för att vara sant. I vilket fall ska det bli skönt med sommar nu.

Några tycker att ruvarperioden är den bästa. Det tycker inte jag. Jag gillar sprutperioden bäst. Då ligger fokus på att ta sprutor, vilket jag tycker är roligt, man är nära slutet på behandlingen och alla möjligheter finns fortfarande öppna.

Sista veckan under ruvarperioden gillar jag inte alls. Då närmar jag mig avgrunden. Frågan är om jag ska hoppa själv genom att testa, eller vänta på att bli knuffad.

Inga kommentarer: