lördag 17 maj 2008

En blastocyst i magen


I morse hade de fortfarande inte ringt från Carlanderska. Grönt ljus. Jag åkte tidigt eftersom det är Göteborgsvarvet idag. Det var knappt någon trafik alls så jag var där en timme innan.

Vi var några stycket som skulle fä ägg tillbaka. Jag låg länge i sängen och läste tidingar. Så var det dags. Det var den läkaren som jag träffat en gång tidigare, han som inte tyckte att vi skulle sätta tillbaka två på en gång. Han berättade att förutom den blastocyst som skulle sättas tillbaka idag hade vi nu två i frysen. Dessutom fanns det en tredje som de skulle se hur den utvecklade sig under dagen. Kanske en till till frysen alltså. Vilket bra resultat!

Jag frågade om det fanns möjlighet att ta ett foto där inne. Det gick bra. Inne på plats presenterade de sig. En labbkvinna (som fått min kamera) presenterade sig som vikarierande fotograf. Det tyckte jag var jätteroligt. Blastocysten dök upp på skärmen och kvinnan fotade. Sedan var det som vanligt. Ultraljud och återförande av embryot. Det gick bra.

Tänk att vi fick tre, kanske fyra, fina blastocyster.


Inga kommentarer: