söndag 30 december 2007

Negativt

Det lyckades inte denna gången. Direkt efter tjuvtestet hade jag lite hopp, men jag insåg snart att det inte lyckats. När vi testade igen var det mest för att det skulle göras. Jag var redan färdig med tankarna kring att det inte funkat.

Nu känns det lite bättre igen. Jag försöker att inte grotta ner mig i det. Jag vill inte se tillbaka på denna tiden som en tid i dimma. Jag behöver något att fokusera på. Det får bli lägnehetsfix och träning.

Sahlgrenska öppnar någon vecka efter nyår. Då ska jag ringa in resultatet och planera för FET, frozen embrya transfer. Jag hoppas att vi kan göra det direkt. Kanske måste vi vänta en cykel.

Jag tänker på en bekant som blev gravid med sitt första barn genom ivf. De lyckades på den sjätte insättningen.

2 kommentarer:

Fia sa...

Jag är ledsen för er skull, hade verkligen hoppats på det bästa. Men som du säger, det är bara att se framåt.

Lisa sa...

Tack!