onsdag 5 december 2007

Glad och känslosam

I bilen påväg hem igår sa jag till Fredric att om det går bra har jag räknat ut att det förmodligen blir äggutplock på måndag. Oj, redan, tyckte han. Och jag kände likadant när jag sade det. Redan?

I morse var det blodprov igen. Jag börjar bli van, skulle kunna lämna blod i sömnen. Efter lite kaffe och bläddrande i blaskor var det dags för ultraljud. Nu skulle vi se om några folliklar växt till som de ska. Det såg bra ut, så skönt. Jag stirrade på skärmen och lyssnade när läkaren meddelade storlekar till sköterskan. Några fler än 10 st var det, kanske 14. Det kändes verkligen jättebra.

Efter ytterligare lite blaskbläddrande fick jag träffa en barnmorska som gick igenom den kommande planen. Äggutplock blir på måndag, precis som jag gissat. Vi pratade om spray och sprutor och jag var varm i kroppen och ögonen tårades. Jag blev så känslosam. Lite nervös inför måndagen, men mest förvånad över att vi snart är där. Oj, oj.

Inga kommentarer: