måndag 3 december 2007

Fortsatt samma sprutdos

De senaste dagarna har jag lämnat blodprov några gånger för att se om kroppen svarar på sprutorna. Ofta behöver man justera dosen upp eller ner. Jag har varit väldigt orolig för att kroppen inte ska svara alls.

Hela dagen har jag oroat mig och huvudet har dunkat tungt, vilken huvudvärk. Jag har väntat på att klockan ska bli 14.00, så att jag kan ringa det särskilda telefonnummret där man får reda på om dosen ska ändras. Typiskt nog var det upptaget länge. Till slut kom jag fram och fick veta att värdena såg bra ut, jag ska fortsätta med samma dos. Åh, så skönt!

Det går fortfarande bra med sprutorna, men det gör faktiskt lite ont nu. Det svider när vätskan sprutas in. Om jag skulle höja dosen tror jag att det skulle svida ännu mer. Jag är väldigt trött nu och har ont i huvudet, jag tror att det är biverkningar av sprutandet.

Inga kommentarer: