tisdag 10 juni 2008

Vi kliver in i vecka 7

Först svullnade jag upp några dagar innan testdagen. Då funderade jag över det. Några dagar efter att vi testat plus minskade magen igen. Då funderade jag över det.

Symptom just nu: Öm i brösten. Öm i magen (ibland rejält). Jag går upp och kissar på natten (händer aldrig annars). Jättetrött. Sugen på satlakrits (det är jag iof annars också. Ibland anar jag mig till ett litet illamående, men det förmodligen inbillning.

Det skulle vara så skönt om någon kunde säga: -Jag vet med säkerhet att detta kommer att gå bra. I februari föds er lilla bebis. Njut nu och oroa dig inte. Nu oroar jag mig inte så jättemycket. Det var värre första veckan efter plusset, då vågade jag knappt gå på toaletten.

Om en vecka är det dags för ultraljud på Carlanderska. Det ingår i ivfen. Jag har så klart hoppats på att det ska bli aktuellt med ett sådant ultraljud igen. Men jag har valt att inte tänka på det. Förtränger det. Tar det då. Jag har en erfarenhet av graviditet och sådant ultraljud. Sorg. Nu vill jag ha glädje.

Summa sumarum mår jag ändå riktigt bra nu, och njuter lite då och då. Tänk ändå att det funkade. Att den lilla blastocysten fastnade.

Inga kommentarer: