onsdag 4 juni 2008

Öm och oro

Första dagen var jag jätteglad och nöjd över plusset. Det spelade inte så stor roll vad som skulle hända sedan. Plusset var allt. Den känslan höll i sig en dag. Jag är fortfarande jätteglad över att det funkade på fjärde försöket. Jag började faktiskt misströsta och funderade över om det någonsin skulle gå. Nu vet jag att embryot kan fästa med ivf för oss. Det är jag oerhört glad över.

Men. Nu vill jag så otroligt mycket att det här ska gå bra. Det måste gå bra. Jag oroar mig. Jag har som mensvärk i magen. Det är tydligen oerhört vanligt. Men ändå. Jag oroar mig. I natt vaknade jag och hade rejäl värk. Jag var övertygad om att det var kört och gick upp. Nej, inget hände.

Mer googlande på gravid och menvärk. Ytterligare mer info om att det är vanligt. Men jag oroar mig.

Inga kommentarer: