torsdag 3 juli 2008

Inskriven

Igår var jag på inskrivning på Majorna MVC. Vår barnmorska var jättetrevlig. Hon hade inte full koll på ivf, så jag fick förklara vad långtidsodling innebär och att nej ISCI (mikroinjektion) är en variant av ivf och det har jag inte gjort.

Vi pratade om alkohol och hälsa. Och vårt missfall. Hon erbjöd att vi skulle få komma på ultraljud i nästa vecka. Jättesnällt. Då kommer vi att vara precis i början av vecka 11. Ser allt bra ut då innebär det att vi har kommit förbi veckan då det gick illa förra gången. Det vore skönt.

Idag ska jag tillbaka och lämna blodprov. Egentligen skulle jag göra det igår. Men deras centrifug fungerade inte riktigt. Därför ska jag lämna blod idag direkt innan det transporteras vidare.

Det kändes märkligt att gå in i korridoren och väntrummet. Som förbjuden mark för mig. Där satt en rejält gravid tjej och en annan tjej med en liten liten bebis.

Inga kommentarer: