torsdag 22 november 2007

Bloggläsande

Jag har trillat in och fastnat på ett par bloggar som handlar om ivf. Det är tjejer som har gjort flera misslyckade ivf-försök som skriver. De skriver väldigt självutlämnade och det är både olycka och självironi. Nu har de bestämt sig för att lösenordsskydda bloggarna, men om man vill fortsätta att läsa är det bara att maila.

Jag funderade inte alls över det först. Såklart att jag ville fortsätta läsa. Men det ska jag inte göra. Jag tar tillfället i akt att sluta. Vi är inte där, och kommer förhoppningsvis inte att hamna där. Att läsa om deras sorg och smärta när vi precis har påbörjat vår ivf är för mycket. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för dem. Nu fokuserar jag på det som jag mår bra av.

Jag måste tillägga att läsandet till största delen har gjort mig gott. Men just nu är det inte läge att läsa.

Inga kommentarer: