fredag 4 januari 2008

Samtal med en vän

Mobilen ringde på jobbet. Jag såg i displayen att det var A-S. Ett kort ögonblick tvekade jag och övervägde att inte svara. Knäppt. A-S är en av de bästa att prata med, vad det än gäller. Jag svarade så klart.

Det var trevligt att prata med henne. Vi uppdaterade oss båda om vad som hänt på sistone. A-S har ingen egen erfarenhet av ivf, men hon är så ödmjuk och hör vad jag säger. Det känns bra. Jag kan inte låta bli att jämföra med en annan vän sedan länge. Hon har ingen som helst förståelse eller förmåga att ens ana hur jag känner. A-S berättade om några vänner som misslyckats med sitt första ivf-försök lite före oss och nu ska de försöka igen. Ett annat par väntade på att deras ivf-bebis skulle komma vilken dag somhelst. Jag tycker om att höra om andra ivfare. Även om det inte påverkar vårt resultat.

Vi bestämde att det är dags för fika lite längre fram.

Inga kommentarer: